29 January 2013

Sangkar atau Reban arnab

ni la gambar reban arnab yang baru aku buat tu
         cuti sem awal januari sampai awal februari amatlah membosankan jikalau tiada aktiviti-aaktiviti menarik yang boleh dilakukan.. so, aku gunakan kesempatan yang ade untuk buat reban atau sarang arnab... aku buat guna kayu-kayu terpakai sahaja yang terdapat sekitar rumah dan juga rumah arwah tok nenek aku..


         bukan senang nak buat biarpun nampak mudah..buat sikit-sikit la..bab kata orang 'sikit-sikit lama-lama jadi reban la,xjadinya bukit,. tmbah dengan hujan dan cuaca tak menentu awal2 januari 2013..last-last siap la jgak 25 or 26 januari ddua tiga 4 hari lpas..makan masa 2-3 minggu jugak la..k la..terus tengok gambar reban arnab aku cmne..


pandangan depan reban atau sangkar arnab

reban atau sangkar arnab siap berpenghuni dah

reban la yg dah lbh 12 tahun lau xsilap +- modified sikit2


       ok la member sume..tu je aku nak share sikit reban baru arnab..kot2 korang nak tiru model reban arnab,boleh la,,jimat masa nak pk plan..

2 comments:

  1. saya sedang mencari reban arnab terpakai, mcm model kayu tu. Ada yang nak jual ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ada boleh email saya kamaruz@hotmail.com

      Delete